Tuesday, August 23, 2011

Handwerken in Zweden

Ik ben heerlijk 10 dagen op vakantie geweest in Zweden. Mijn zus woont daar met haar man en 2 kinderen. Ook mijn ouders hebben daar een huis gekocht, iets verderop in de zelfde straat. Bij hun bleef ik logeren. Ik had niet veel op de planning staan, ik kom er zo vaak dat ik het toeristische deel wel gezien heb. Wat ik wel heb gedaan is lekker spelen en knutselen met m'n nichtje en neefje, wandelen, fietsen, handwerken en winkelen.

Voor een swap op swap-bot.com moest ik een dier maken dat in de zee leeft. Mijn swappartner houdt van paarden dus voor haar heb ik 2 zeepaardjes gemaakt. Ze kan ze gebruiken als plantensteker maar er zit ook een magneetje achterop:


Ook heb ik 2,5 colsjaals gehaakt, met dank aan Lique. Zij heeft me de dag voor m'n vakantie geleerd hoe ik granny stripes moet haken. De laatste colsjaal moet ik thuis nog even afmaken.

Deze is nog "werk in uitvoering":


De foto's van de andere twee volgen later deze week.


Het was heerlijk in Zweden. Het weer was wisselend mooi en regenachtig maar als het regende zat ik lekker op de veranda want koud was het niet. Dit was mijn uitzicht:



Geen straf om daar te zitten tijdens de regen!

14 comments:

  1. Om jaloers op te worden zulk uitzicht met zo'n mooie veranda :) Heerlijk zeg! En wat zijn die zeepaardjes leuk geworden!! (eigen ontwerp?)

    ReplyDelete
  2. Ik heb ze nagetekend van echte zeepaardjes en ze iets aangepast om het naaien wat makkelijker te maken.

    ReplyDelete
  3. Nououououou Marieke wat een paradijselijke vakantie! Zo kom je toch echt relaxed terug. En met zelfgemaakte souvernirs. Te gekke zeepaardjes! En een prachtige sjaal voor je volgende bezoek aan Zweden in de winter?

    ReplyDelete
  4. De zeepaardjes zijn prachtig! En het uitzicht...dat wil ik ook wel.

    ReplyDelete
  5. Jeetje zeg, Marieke, wat een leuke zeepaardjes heb je gemaakt! Mooie kleuren ook. En wat een uitzicht..... Toch fijn zo'n veranda. Klinkt als een hele ontspannen vakantie, lekker!

    ReplyDelete
  6. Wow, heerlijk zeg!!! en je zeepaardjes zijn prachtig!!! Klinkt als een hele fijne vakantie!

    ReplyDelete
  7. mooie colsjaal!!! die willen we zien over een paar weekjes ;-)

    ReplyDelete
  8. o wat heerlijk om zo vakantie te vieren!

    ReplyDelete
  9. Heerlijk zo'n veranda. En zijn die zeepaardjes leuk geworden zeg!

    ReplyDelete
  10. Hoi zou graag contact met je willen opnemen ivm vilt werk, ben voorzitter van Stichting Ficca (vechttegenkanker bij honden)

    ReplyDelete
  11. Bedankt voor het proberen te registreren op het forum. Heb de code eruit gehaald, Ik hoop dat het nu wel lukt. Zal ook de link even aanpassen

    Gr

    ReplyDelete
  12. Ben benieuwd naar je cowl sjaal!

    En wat zijn je zeepaardjes gaaf!!!!

    Het egeltje staat bij Mips op haar terrarium!

    ReplyDelete
  13. Ik zou heel graag de foto,s van de veranda met dat mooie uitzicht voor mij volgende post. Mag ik ze pakken?

    ReplyDelete