Friday, February 3, 2012

Sneeuw- en ijspret

Heerlijk dit winterweer. Niet fijn als je de weg op moet maar het is zo mooi en gezellig als je thuis bent.

Geinspireerd door bevroren kransen die ik op internet zag, ben ik zelf aan de slag gegaan. Ik had geen tulbandvorm maar bedacht dat alle vormen mooi zijn. Om wat extra kleur te krijgen, heb ik levensmiddelenkleurstof aan water toegevoegd en daar plastic bekertjes mee gevuld. Ik was ongeduldig en het water was nog niet volledig bevroren. Daardoor werden het een soort klokjes, eigenlijk ook heel leuk. De kleur komt helaas niet zo goed uit, volgende keer maar meer kleurstof toevoegen.






Een poging om een waxinelichthouder te maken is mislukt, ik krijg het potje dat het gat moest vrijhouden er niet uit. Er is 10 cm sneeuw op gevallen terwijl het buiten stond te bevriezen en daardoor is het waterpeil nu te hoog. Het is trouwens niet aan te raden een glazen potje te gebruiken, de bodem is eraf gevroren. Misschien kan ik het potje er van onderaf nog wel uithalen. Morgen maar proberen als hij helemaal bevroren is.


Nog wat winterplaatjes:

Hond Guus is gek op sneeuw.


Houtvoorraad onder de veranda:


Tuin vol sneeuw:



3 comments:

  1. Of een beetje warm water in het potje schenken? Misschien helpt het.
    Grappig om zo van het weer gebruik te maken ;-)
    Fijn weekend!

    ReplyDelete
  2. Da's ook een goed idee, dank je! Ga ik morgen proberen. Misschien dat het potje knapt maar dat geeft niet. Fijn weekend!

    ReplyDelete
  3. Uit ervaring weet ik dat het potje gaan knappen, dat gebeurde bij mij eens nl. Ik vond je "klokjes' heel erg sprookjesachtig geworden. En wat woon je mooi!
    fijn weekend

    ReplyDelete