Wednesday, December 26, 2012

Ambachtelijke zeep 2

Zeep maken is m'n nieuwe hobby maar m'n oude hobby's vergeet ik niet. Voor de kerstornamentswap #4 op swap-bot haakte ik dit hangertje:


Maar zeep maken heeft op het moment wel mijn voorkeur. Voor wie het wil leren, neem eerst een kijkje op deze website.

Ingrediënten:
380 gr kokosolie
20 gr avocado-olie
152 gr water
58 gr NaOH
EO rozemarijn & jeneverbes
2 tl Dode Zeemodderpoeder
2 tl cranberrypoeder



Ingrediënten:

312 gr kokosolie
90 gr water
45 gr NaOH
EO lavendel
2 tl rode kleipoeder
2 tl geactiveerde houtskoolpoeder


5 comments:

  1. Wat ziet de zeep er prachtig uit! Ik vond die gele met de boomafdruk zo mooi die je maakte. Bijna zonde om te gebruiken, zo mooi.

    ReplyDelete
  2. ik vind dat hangertje ook helemaal te wowwww en wat leuk die zeepjes om dit zo te zien zeg

    lieve groet jenneke

    ReplyDelete
  3. weer hele mooie zeepjes! en wat leuk dat je ''nieuwehobby'' je zo te pakken heeft! toch maar goed dat sinterklaas je zo een pakket heeft gegeven !

    ReplyDelete
  4. Ik vind ze zo prachtig! Wanneer mogen we ze kopen? Mag ik alvast wat bestellen???

    ReplyDelete
  5. @Kyroushka: ik heb 3 stukken voor je klaarliggen maar andere dan deze. Je krijgt ze op rokjesdag!

    ReplyDelete